-
دیدگاه مبتنی بر منابع بازاریابی ذینفع
نام مقاله به انگلیسی: A resource-based view of stakeholder marketing تعداد صفحات مقاله:8 تعداد صفحات ترجمه:19 سال مقاله:2016
نسخه نمایشی 25000 تومان
نام مقاله به انگلیسی: A resource-based view of stakeholder marketing
نام مقاله به فارسی: دیدگاه مبتنی بر منابع بازاریابی ذینفع
تعداد صفحات مقاله:۸
تعداد صفحات ترجمه:۱۹
نام رشته:مدیریت
سال مقاله:۲۰۱۶
لینک مقاله در سایت www.sciencedirect.com
Abstract
Despite the stakeholder view’s growing popularity among marketing academics and managers, stakeholder marketing is still in its infancy. This research invigorates stakeholder marketing by integrating stakeholder theory and the resource-based view (RBV) of the firm to propose that the network of stakeholder relationships (i.e., a key component of stakeholder marketing) is, in essence, a strategic resource with the inherent potential to contribute substantively to a firm’s competitive advantage and superior performance. Based on this fundamental premise, the article explores the causal chain by which the firm’s network of stakeholder relationships converts into superior performance, while paying particular attention to the role of competitive advantage in this linkage. The aim of the proposed RBV of stakeholder marketing is to provide a theoretical basis to stimulate further research and, in turn, direct marketers to actions that can benefit their exchange relationships with the stakeholder network.
Keywords
Resource-based theory;Stakeholder theory;Stakeholder view;Marketing strategy;Marketing theory
چکیده
علیرغم ازدیاد محبوبیت و عمومیت یافتگی دیگاه سهامدار در میان بازاریابی علمی و مدیران،بازاریابی ذینفع همچنان در مراحل اولیه خود می باشد.این مقاله،به واسطه یکپارچه سازی نظریه سهامدار و دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) به تقویت دیدگاه بازاریابی ذینفع می پردازد.این دیگاه بر این باور است که شبکه ای از روابط ذینفع (جز اصلی بازاریابی ذینفع)،بر اسال،یک منبع استراتژیک همراه با توان بالقوه ذاتی،به جهت تاثیر گذاری اساسی بر مزایایی رقابتی یک شرکت و عملکرد برتر آن می باشد.براساس این مقدمه اساسی، این مقاله،یک زنجیزه اتفاقی را که براساس آن شبکه ای ثابت از روابط سهام دار تبدیل به عملکرد بهتر می گردد، مورد بررسی قرار می دهد، و در این ارتباط همزمان،بطور ویژه نقش مزایای رقابتی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.هدف از ارائه دیگاه مبتنی بر منابع (RBV)بازاریابی ذینفع،فراهم آوردن یک زیر ساخت و بنیان نظری به منظور ترغیب تحقیقات بیشتر و همچنین هدایت عملکرد فروشندگان به جهت کسب سود در مبادلات خود با شبکه ذینفع می باشد.
کلید واژه ها
نظریه مبتنی بر منابع;نظریه ذینفع;دیدگاه سهامدار;استراتژی بازاریابی;نظریه بازاریابی
با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.